„ENGEDD SZABADJÁRA TERMÉSZETEDET“ AZ UYN NYÁRI KERÉKPÁROS RUHÁZATÁBAN

Tag-ek:
„ENGEDD SZABADJÁRA TERMÉSZETEDET“ AZ UYN NYÁRI KERÉKPÁROS RUHÁZATÁBAN>

Az UYN kerékpáros ruházata már első pillantásra különbözik a többi márkától. Extravagáns külsőjén kívül az „ínyencek” is megtalálják, amit keresnek, ugyanis az anyag, amelyből ezt a ruházatot varrják, tele van speciális technológiákkal. Az elmúlt hat hétben kerékpáros mezük és nadrágjuk legmagasabb minőségű modelljét teszteltem, amely szélsőségesen forró időjáráshoz van tervezve. Azt, hogy milyen volt kerékpározni ebben a szettben és hogyan működnek speciális technológiái az alábbi cikkben olvashatjátok el.

A kerékpáros ruházat problémaköre

Ahogyan azt már többször is említettem a tesztelések során, a kerékpározás egy nagyon specifikus sportág. Ez magára a ruházatra is érvényes, ezért nagyon bonyolult a megtervezése és a legyártása úgy, hogy minden szükséges kritériumnak megfeleljen. A gyártása során számolni kell a biciklin felvett szokatlan testhelyzettel, ebből kifolyólag ügyelni kell a ruházat tapadására. Ezenkívül a ruházattól olyan csodákat várunk, mint például, hogy legyen modern, kényelmes, rugalmas, aerodinamikus és mindezek mellett, természetesen, funkcionális. Lássuk tehát, hogyan birkóztak meg ezzel a feladattal az UYN mesterei, akik célkitűzése az, hogy új standardot állítsanak fel a funkcionális ruházat terén.

A márkáról

Ez az exkluzív olasz márka csúcsminőségű funkcionális ruházat gyártásával foglalkozik, viszonylag új a piacon, miközben a piacra 2018-ban vezette be a Trere Innovation, ahol több mint 60-éves tapasztalatokkal rendelkeznek az adott problémakört illetően. Maga a cég víziója és a környezetbarát gyártási folyamat rendkívül figyelemreméltó, és akit a részletek is érdekelnek, egészen biztosan olvassa el az alábbi CIKKET.

Technológiával teli ruházat

A funkcionális ruházat új divatjának megteremtésének céljával új modern technológiák is érkeznek. Ha valaki szeretne minden megnevezést és funkciót megnézni, javaslom, hogy látogasson el az alábbi webre. A gyártás során használt anyagok funkcióit és jelentőségét a következő pontokba foglalnám össze:

  • varratmentes technológia a maximális mozgásterjedelemért és kényelemért
  • maximális légáteresztés és könnyedség a speciális Natex organikus szövetnek köszönhetően
  • aerodinamika
  • kényelem
  • UV-sugárzás elleni védelem
  • szükség szerint a ruhák melegítenek, szigetelnek vagy ellenkezőleg, elvezetik a hőt
  • izzadásszabályozás, a szálak képesek elvezetni a fölösleges izzadtságot és nedvességet, szükség esetén pedig ezt a nedvességet felhasználják hőszabályozásra



Mez kiválasztása 

A tesztelésre a BIKING AERWING-ként jelölt legmagasabb minőségű modellt kaptam, amely élsportoló kerékpárosok számára készült és elsősorban az extrém hőségekbe alkalmas. L-es méretet választottam a 184 cm magasságomhoz és 84 kg-os testsúlyomhoz. Hosszas mérlegelést követően, annak ellenére, hogy extrém melegben fogok kerékpározni, nem hazudtoltam meg a bennem rejlő „batman”-t  és mégiscsak a kedvenc színemet, a feketét választottam. Valaki gondolhatná: Feketét a melegbe? De egyszer olvastam, hogy a sivatagban élő emberek azért hordanak fekete burkát, hogy folyamatosan állandó hőmérséklet érje őket, és ha ez így bevált a sivatagban, talán a mi éghajlatunkon is működni fog.

Unboxing

A „bajkos” éveim alatt a kerékpáros felszerelés értékesítésével foglalkozó cégekkel szerzett tapasztalataim különbözők voltak. Ma már tudom, hogy magáról a cégről és a termék minőségéről sokat elárul a csomagolás módja is. Egyes cégek a terméket „bedobják” egy műanyag tasakba és el van intézve. A jobb minőségű kerékpáros ruhadarabok esetében megszoktam a különböző érdekes csomagolási formákat. Azt hittem, hogy már semmi nem lephet meg, de amikor megérkeztek az UYN dolgok, azt mondtam: „Ez tényleg nem semmi.” A mez egy dobozba volt becsomagolva, amelyen rengeteg információ volt olvasható, a kibontását követően pedig egy újabb „leporelló” ugrott ki belőle, melynek oldalain részletes információk voltak a cégről, vízióiról és, természetesen, a teljes technológiáról, amellyel a cég rendelkezik. Végre eljutok a mezhez és csak ezt tudom mondani: „Csodálatos.” A dobozban egy gyönyörű fekete mez található.

Mez tesztelése - BIKING AIRWING

Design:

Már első pillantásra világos, hogy azoknak a kerékpárosoknak való, akik a szintetikus átlagtól valami teljesen eltérőt keresnek.

Ujjak és hátrész:

Azoknál a mezeknél, amelyek nevében szerepel az aero, ezeket a részeket alaposabban szemügyre veszem, mert egyes drága aero daraboknál már találkoztam a túlzott kompresszió miatt kialakuló fojtogató hatással, és ezt nem szeretem. Számomra kellemetlen, ha a mez ujja a kerékpározás ideje alatt elszorítja a véráramlást a bicepszeimben. Az UYN-nál odafigyeltek a gyártásra. Az ujjak kompressziómentesek, teljesen kellemes érzetűek és szépen másolják a kéz alakját. Sehol nem nyomnak és nem szorítanak. Az ujjak végén szilikoncsík van, így nagyobb sebességnél sem csúsznak fel, ugyanakkor nem fúj alájuk a szél, nem csavarodnak, se nem lobognak. Az ujjak teljes hosszában és még a hátrészben is aero elemek vannak, amik javítják a szél elvezetését a kerékpáros körül.

Gallér:

Végre valahára valaki legyártott egy mezt, amely a nyakrészben is jó rám. Az anatómiai szabásának köszönhetően a kerékpáron felvett pozícióban a cipzár nem nyomta az ádámcsutkámat, amivel rendkívül elégedett voltam.

A mez elejének és hátának hossza:

További nagyon fontos dolog a mez elejének és hátának hossza közti megfelelő arány. Itt jutunk el a „bajkon” felvett szokatlan testtartáshoz. Nem szeretem, amikor felülök a kerékpárra és felvett pózban a mez a hasam alatt átér egészen a nadrágbetétig, esetleg feltekeredik, zavar. Ennek a meznek a gyártásakor ügyeltek erre a részletre, az eleje rövidebb mint a háta, valamint anatómiai szabása is van, így nem tekeredik fel.         

Hátsó zsebek:

A kerékpáros ruházat egyik specifikus részét a hátsó zsebek jelentik. Sokszor előfordult, hogy megérkezett a gyönyörű ruhadarab, de amikor a zsebeibe beletömtem a hosszabb edzésre szükséges dolgokat, a zsebek a combom hátsó részéig értek, így pedig tényleg nem lehet biciklizni. A tesztelt mezen három zseb van. Tetszik, hogy a zsebeket kék színű fényvisszaverő csík szegélyezi és így az olyan megrögzött sötétszínbolondokat is, mint amilyen én vagyok, láthatóvá teszik a közutakon. A zsebek elég nagyok a mobil, az esőköpeny, illetve valami harapnivaló elhelyezésére. Még ha teljesen tele is tömöm őket, akkor sem mozdulnak el a test alsó részére, mert a mez alján szilikonszegély van, ami ezt megakadályozza. Ami a zsebek kivitelezését illeti, felettébb elégedett vagyok. Sokat biciklizek terepen is, de a zsebekből nem esett ki semmi, bár vannak olyan mezeim is, amelyeken van egy plusz cipzáras zseb is, vagy oldalzseb a hulladékra, és ez itt egy picit hiányzik.

Cipzár:

Következő fontos elem a mezen a cipzár. A BIKING AERWING modell teljes hosszán végighúzódik. A cipzár könnyen zár és a kocsi fogantyúja elég nagy, így egy kézzel is könnyen kezelhető. Viszont az anatómiai kialakítású nyaknak és a kiváló funkcionalitásnak köszönhetően egyáltalán nem kell a mezt kerékpározás közben szétnyitnom.

Funkcionalitás:

A meznek ezek a tulajdonságai tényleg kiválóak. A formatervezők a legkisebb részletekig kidolgozták, mert a mez minden része más anyagból áll, ami több fontos funkciót lát el. El kell mondanom, hogy ez a mez számomra terepen jobban bizonyított mint az aszfalton. Június hónappal megérkeztek hozzánk az extrém hőséghullámok. Természetesen a versenyeken nem mi választjuk ki a start időpontját, és legtöbbször 11-től 14 óráig szoktak tartani. Vagyis a legnagyobb hőségben, amikor a garminom a terepen vagy mezőn való tekeréskor nem egyszer 40 fokot mutat. Számomra gondot okoz a szervezet túlhevülése és a hagyományos műszálas mezben egy ilyen szafari során nem érzem magam kényelmesen, mivel két réteget kell a testemen elviselnem és egyszerűen zavar, ahogy minden ragad össze rajtam.

A BIKING AERWING nagy előnye, hogy 2 az 1-ben és technológiái a meztelen testen működnek legjobban, tehát nincs szükség alsópólóra. Ilyen forróságban ez nekem nagyon jól jön. A kényelemérzetet a mez leginkább könnyedsége és kellemes viselete révén biztosítja, a speciális, ricinusolajból készült NATEX organikus szövetnek köszönhetően rendkívül könnyű, gyorsan szárad és természetesen antibakteriális. Az első edzésen, amelyen ebben a mezben vettem részt, azt kérdezgettem magamtól: „Van egyáltalán rajtam valami?” Világos, hogy 33 és több fokban nyújtott fizikai teljesítménynél melegem van, de ennek ellenére jól érzem magam, amihez a további felhasznált technológiák is hozzájárulnak.

A COOLTUNE egy 3D-s kötött anyag, amely szellős részeket alkot a szellőzés intenzitásának fokozására. Azáltal, hogy a mez tökéletesen felszívja a testről az izzadtságot és gyorsan szárad, a nagy mennyiségű izzadtság nem zárja el a pórusaimat, ezáltal a testem jobban és gyorsabban le tud hűlni. A hátrészen, ahol az ember legjobban izzad, mikroperforált anyagpanel található AIRPUNCH technológiával a magas hő gyors elvezetésére. Ez az anyag annyira vékony, hogy átvilágít rajta a hátad, de a leégéstől nem kell tartanod, mert ez a rész 30+-os UV-szűrővel rendelkezik. A nap/árnyék átmenetekkel sem volt gondom, sem pedig a tengerszint feletti magasságokkal, ahol 5 fokkal is alacsonyabb a hőmérséklet, ugyanis a HALOFLEX technológia gondoskodik arról, hogy a teljesítménynyújtás teljes ideje alatt állandó hőmérsékletet érezzek, ráadásul a bőrömet is szárazon tartja.

Strapabírás:

Hat hét edzéseken, illetve versenyeken történő intenzív terhelés után sem lóg belőle egy cérnaszál sem. A mez nem nyúlt el, nem ment össze, én elégedett vagyok.

BIKING RACEFAST nadrág

A kerékpáros ruházat talán legspecifikusabb része maga a nadrág. Személy szerint a nadrágba hajlandó vagyok többet invesztálni, mivel hosszú órákat töltök biciklinyeregben és nagyon fontos számomra a minőség.

Design:

Az UYN nadrágja már az első pillantásra eltér a hagyományos nadrágoktól. Úgy néz ki, mintha kötött lenne. A fekete szín esetében ez távolról nem annyira szembetűnő, de a versenyeken vagy edzéseken az emberek nemegyszer megkérdezték, hogy mi ez a klassz „gatya” rajtam ?. Nekem tetszenek az ilyen dolgok, végtére is jól esik, ha valamivel felhívhatom személyemre a figyelmet és érdekes lehetek. Persze a legfontosabbak mégis a funkcionális tulajdonságok, tehát lássuk, milyen volt benne kerékpározni.

Méret:

Szintén L-es méretet választok, a nadrágon pedig kantár is van. Alakom eléggé specifikus, mert a combméretem kb. XXL-es, de derékban viszonylag vékony vagyok, így egy kicsit aggódtam amiatt, hogy fel fogom-e tudni húzni a nadrágot a combomra, és hogy derékban is jó lesz-e. Szerencsére minden passzol, ahogy kell és itt is érzékelem a speciális anyag előnyét a hagyományos lycra anyaggal szemben, mert képes illeszkedni. Az én ízlésemhez mérten a nadrág egy picit hosszabb, de konnyedén feltűrhető.

Betét:

Minden kerékpáros nadrág alapvető részét jelenti. Tőle függ, hogy jó lesz-e a bringázás és mosollyal az arcodon, vagy pedig fájdalmas grimasszal és az intim testrészek zúzódásaival fogsz-e hazaérni. A nadrágon vastagabb betét van elhelyezve, ami a minőségi modellek esetében egy bizonyos alapszínvonalat jelent. Jelölése HP110 PAD és erősségei közé tartozik a légáteresztés és az anatómiai alak. Két sűrűségi szintje van. Nekem bejön és képes voltam benne hosszú, igényes edzéseket is végigülni. A külső oldalán durvább anyag található, amit meredek dombokon és intenzív pedálozáskor fogsz nagyra értékelni, mivel nem csúszkál a nyergen. Extrém időjárásban megmutatkozott a már említett légáteresztés pozitív hatása is, és „így ő is és ők is”? szárazon maradtak, különösebb irritáció vagy túlzott izzadás, tapadás érzése nélkül, de ezt a problematikát egészen biztosan ti is nagyon jól ismeritek. A testem hátsó része sem horzsolódott le, valamint a csípő környékén sem dörzsölt ki, sem irritáció nem alakult ki.

Kantár + derék:

A modellen ERGO TENSYON technológiájú kantárok vannak, ami biztosítja, hogy a hevederek pontosan ülnek, nem csúsznak el és illeszkednek a hát ergonómiájához. A derék megoldása is nagyon érdekes, itt ugyanis rugalmas, nullás vastagságú merevítés található. Az anatómiai kialakításuknak köszönhetően nem nyomnak, mégis stabillá teszik a rövidnadrágot.

Funkcionalitás:

Ritkán lehet beszélni funkcionalitásról a kerékpáros ruházat alsó része esetében. Itt azonban a felhasznált anyagoknak és technológiáknak köszönhetően a nadrág a felső részhez hasonlóan működik. A tesztelt modell esetében kompresszió sincs alkalmazva, de nincs is rá szükség. A maximális hatékonyságról a DYNAMIC VENTCUFF technológia gondoskodik, ami biztosítja, hogy az anyag a kanyarokban szétnyílik és zsugorodik, ezáltal gondoskodik a légáramlásról a combok felé. Ennek köszönhetően a combok nem izzadnak és nem melegednek túl és ez magára a teljesítményre is pozitívan hat. A kompresszió hiányának ellenére a rövidnadrág megfelelően tapad, nem csúszik fel, nem fúj alá a szél és nagyobb sebesség esetén sem lobog. A nadrág hátulján biztonsági elemként a cég fényvisszaverő logója látható.

Az UYN cég nyári ruházatával nagyon meg vagyok elégedve. A kiváló funkcionális tulajdonságokon kívül antibakteriális is és nincs kellemetlen szaga. El kell mondanom, hogy kellemesebbé teszi a bringa nyergében töltött nyári napokat. Igazi szélsőség volt például a Kassán megrendezett MTB XCO Szlovák Bajnoksága, ahol valóban 40 fokos hőség volt és egy hagyományos mezben meg is sültem volna. Úgy gondolom, hogy a meleg időjárásba ettől a ruhától nincs jobb választás. Véleményem szerint a cégnek sikerült nagyon magasra tenni a mércét és szerintem ilyen irányban kellene haladni a modern sportfelszerelések fejlesztése terén.

PLUSZOK: design, funkcionalitás, extravagancia, modern és progresszív technológiák, strapabírás, nincs kellemetlen szaga

MÍNUSZOK: az én ízlésemhez mérten egy kicsit hosszabb nadrág, a cipzáras mini zseb, esetleg az „ökozseb” hiánya

VÁGJ BELE, HA: valami másra vágysz, mint az átlag kerékpárosok, a modern technológiák szerelmese vagy, értékeled a nagyobb beruházással járó minőséget és maximális kényelemben akarod élvezni a bringázást.